V súvislosti s možnosťou vrátenia časti nadmerného odpočtu pred ukončením daňovej kontroly sa zaviedol nový § 47a – Čiastkový protokol, ktorý môže počas daňovej kontroly správca dane vyhotoviť, ak kontrolovaný daňový subjekt nie je zverejnený v zozname platiteľov dane z pridanej hodnoty podľa § 52 ods. 6 (zoznam platiteľov, u ktorých nastali dôvody na zrušenie registrácie) alebo ak sa daňová […]
viacV nadväznosti na zavedenie tzv. čiastkových protokolov daňový úrad vráti časť nadmerného odpočtu pred skončením daňovej kontroly vo výške uvedenej v čiastkovom protokole, a to do desiatich dní odo dňa odoslania čiastkového protokolu (§ 79 ods. 7). Po skončení daňovej kontroly nadmerného odpočtu, keď kontrola môže byť vo všeobecnosti podľa daňového poriadku najviac 1 rok, vráti […]
viacSúhrnný výkaz sa podáva za každý kalendárny mesiac, okrem výnimky, keď platiteľ môže podať súhrnný výkaz za kalendárny štvrťrok, ak hodnota dodaných tovarov nepresiahne v príslušnom kalendárnom štvrťroku a súčasne v predchádzajúcich štyroch kalendárnych štvrťrokoch hodnotovú hranicu nad 100 000 € – táto suma sa zníži na 50.000 € z dôvodu zosúladenia s európskou smernicou […]
viacV súčasnosti sa kontrolný výkaz podáva v rovnaký deň ako daňové priznanie DPH. Ak je priznanie DPH podané skôr ako 25. deň po skončení zdaňovacieho obdobia, musel sa kontrolný výkaz podať v deň podania daňového priznania. Toto pravidlo sa novelou zrušilo. Kontrolný výkaz bude platiteľ povinný podať najneskôr do 25 dní po skončení zdaňovacieho obdobia nezávisle […]
viacDaňový zástupca je povinný podať za zastúpených dovozcov súhrnný výkaz Daňovému úradu Bratislava za obdobie kalendárneho mesiaca, a to do 25 dní po skončení kalendárneho mesiaca (pred tým bola lehota 20 dní)
viacV súvislosti so zavedením osobitnej úpravy uplatňovania dane pre telekomunikačné služby, služby rozhlasového vysielania a televízneho vysielania a elektronické služby sa dopĺňa ustanovenie § 49 (odpočítanie dane platiteľom) o nový odsek 10, ktorý upravuje postup pri odpočítaní dane.
viacUstanovenie § 68b upravuje osobitný režim zdaňovania telekomunikačných služieb, služieb rozhlasového a televízneho vysielania a elektronických služieb poskytovaných zdaniteľnou osobou, ktorá nemá na území SR a ani v inej členskej krajine EÚ sídlo, prevádzkareň a ani nie je identifikovaná pre DPH v žiadnom z členských štátov a ktorá si za členský štát identifikácie zvolí Slovenskú […]
viacUstanovenie § 68a upravuje osobitný režim zdaňovania telekomunikačných služieb, služieb rozhlasového a televízneho vysielania a elektronických služieb poskytovaných zdaniteľnou osobou, ktorá nemá na území SR a ani v inej členskej krajine EÚ sídlo, prevádzkareň a ani nie je identifikovaná pre DPH v žiadnom z členských štátov a ktorá si za členský štát identifikácie zvolí Slovenskú […]
viacVzhľadom na to, že podľa novely, miestom dodania uvedených služieb nezdaniteľným osobám je miesto, kde má táto nezdaniteľná osoba (zákazník) svoje sídlo, bydlisko alebo miesto, kde sa obvykle zdržiava, bez zavedenia zjednodušenej osobitnej úpravy uplatňovania dane by sa musel každý poskytovateľ telekomunikačných služieb, služieb rozhlasového vysielania a televízneho vysielania a elektronických služieb registrovať v členskom štáte, kde je […]
viac– upravuje sa definícia iného prepojenia, pričom cieľom úpravy nie je zahrnúť pod iné prepojenie štandardný obchodný vzťah, do ktorého daňovníci vstupujú v rámci bežnej podnikateľskej činnosti (nahradením slova „len“ slovom „predovšetkým“), – rozširuje sa definícia pojmu „zahraničná závislá osoba“ o ďalšie konkrétne prípady a to vzájomný vzťah medzi stálymi prevádzkarňami vzájomne prepojených daňovníkov a […]
viacKaždoročne Vám prinášame Daňového sprievodcu, v ktorom nájdete odborne spracované a prehľadne členené daňové zákony, postupy účtovania a veľa ďalšieho.
Objednať
Audit Tax Consulting, s.r.o.
Bajkalská 19B
821 01 Bratislava
IČO: 35858907
ATC@ATC.SK
+421 903 414 881
8:00 – 17:00