Na základe vyhlášky, s účinnosťou od 1. júla 2016, sa na účely používania VRP mení počet vydaných pokladničných dokladov v jednom kalendárnom mesiaci z 1000 na 3 000. Uvedené ustanovilo MF SR podľa § 4a ods. 2 zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v z. n. p. (ďalej len „zákon“).
To znamená, že počnúc mesiacom júl 2016 počet vydaných pokladničných dokladov vyhotovených VRP u jedného podnikateľa v rámci kalendárneho mesiaca nesmie byť viac ako 3 000.
Poznámka:
Do účinnosti vyhlášky, t.j. do 30. júna 2016 podnikateľ mohol používať VRP iba vtedy, ak počet pokladničných dokladov za jeden mesiac nebol viac ako 1000.
Príklad:
Podnikateľ poskytuje vymedzené služby v troch prevádzkach, ktoré sa nachádzajú na rôznych predajných miestach (adresách, na ktorých sa prijíma tržba v hotovosti). Podnikateľ vydáva mesačne približne 2500 pokladničných dokladov. Do 30. júna 2016 podnikateľ používal elektronickú registračnú pokladnicu (ďalej „ERP“).
Na základe vyhlášky od 1. júla 2016 podnikateľ sa môže rozhodnúť aj pre používanie VRP. Poznamenávame, že zákon nevylučuje používanie ERP a zároveň aj VRP (t.j. ERP v kombinácii s VRP).
Upozornenie:
Limitovaný počet pokladničných dokladov (3000 za mesiac) sa viaže na podnikateľa v rámci jedného kalendárneho mesiaca (t.j. na všetky tri prevádzky podnikateľa).
Zdroj: Finančné riaditeľstvo SR Banská Bystrica